Lees hier alles wat je moet weten over onze kampen
Vind je hieronder geen antwoord op je vraag?
Laat het ons zeker weten en neem contact op.
We helpen je zo snel mogelijk verder.
Enkele weken voor de start van het kamp krijg je een kampboekje toegestuurd via e-mail en via de post. Daarin lees je alle praktische info zoals de bagagelijst, het aankomst- en vertrekuur en de exacte locatie.
De deelnemers en vrijwilligers op kamp zijn verzekerd voor lichamelijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid. Ziekte en materiële schade die niet het gevolg zijn van een ongeval op kamp, vallen niet onder die verzekering.
Neen. De vertrek- en einddatum van het kamp zijn een vast gegeven waar niet van afgeweken wordt.
Is er op kamp met jou iets gebeurd waar je niet comfortabel mee bent? Heb je als ouder of begeleider verhalen gehoord over gedrag dat niet oké was? Neem dan contact met Dylan, ons Aanspreekpunt Integriteit (API).
De API is er voor mensen met een vraag, vermoeden of klacht. Hij luistert naar de vraag of het verhaal en verwijst je door door wanneer nodig of verleent advies bij de mogelijke vervolgstappen, Hij gaat zich niet verder verdiepen of onderzoekende vragen stellen.
Onze huidige API is Dylan Descamps, je kan hem bereiken op API@bizonvzw.be of telefonisch op het nummer 0476 608 469 (maandag tot vrijdag, 9u30 - 16u).
Bizon rekent voor de kampprijs €25 per dag. Een kamp van 8 dagen, zal dus €200 kosten. Dat is de helft van de werkelijke kostprijs voor Bizon, want die bedraagt €50 per dag per deelnemer.
In de prijs van het kamp zijn volgende zaken wel inbegrepen:
In de prijs van het kamp zijn volgende zaken niet inbegrepen:
Betalen kan via de online tool of, indien nodig, via een overschrijving met gestructureerde mededeling (alle info hierover krijg je bij je bevestigingsmail na inschrijving).
Bizon doet haar best om financiële drempels weg te werken en elk kind de kans te bieden een fijne vakantie te beleven. Wij voorzien hiervoor de mogelijkheid om een korting op de kampprijs aan te vragen. Iedere deelnemer mag dit aanvragen, maar het kortingsbudget is natuurlijk enkel bedoeld voor zij die het echt nodig hebben. We vragen je om hier eerlijk mee om te gaan.
Je kan dat meteen doen bij het inschrijven in onze inschrijvingstool. Jij kan hierbij zelf aangeven welk deel van de kampprijs je zelf kan betalen: 25%, 50%, 75% of 100%. Het kortingsbudget is beperkt en enkel voor deelnemers die dit echt nodig hebben. We vertrouwen erop dat je hier eerlijk mee omgaat. Indien gewenst, mag je er ook voor kiezen om 125% van de de kampprijs te betalen (=solidariteitstarief).
Het kortingsbudget van Bizon is beperkt. Daarom geven we graag nog enkele andere tips mee om de kampprijs te drukken:
Wil je een inschrijving annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact op met het Bizonsecretariaat. Zo hoeft de volgende deelnemer op de wachtlijst niet onnodig hoopvol af te wachten.
Een deelname annuleren kan altijd en is kosteloos tot één maand voor de startdatum van het kamp. Gebeurt de annulering later dan één maand vooraf, dan wordt (een deel) van het inschrijvingsgeld alsnog in rekening gebracht.
Bij een laattijdige annulatie bestaat de kans dat het plekje niet meer kan worden ingevuld door een andere deelnemer. Hiervoor zal (een deel van) het inschrijvingsgeld alsnog in rekening worden gebracht.
Je kan er als dienst of ouder voor kiezen om een vervanger aan te leveren voor een geannuleerde deelnemer. Dit kan tot maximaal twee dagen voor de start van het kamp.
Het vervoer naar en van de kamplocatie moet je zelf voorzien. Bizon beseft dat dit niet altijd gemakkelijk is, daarom helpen we je graag verder:
Enkele weken voor de start van het kamp ontvang je een kampboekje waarin een bagagelijst staat. Je leest er alles wat deelnemers nodig hebben op kamp.
Geen nood! Je hoeft absoluut niet alles nieuw aan te kopen als je bepaalde spullen niet hebt. Bizon voorziet op elk kamp wat reservemateriaal. Geef vooraf een seintje aan het Bizonsecretariaat en dan zoeken we samen een oplossing.
Vertrek je op een van onze buitenlandse kampen? Vergeet dan zeker niet om een "Toelating om het land te verlaten" in te vullen. Dit document kan je vinden onder deze link!.
Alle gevonden voorwerpen worden tot één maand na het kamp bijgehouden door het Bizonsecretariaat. Ben je iets kwijt? Laat het ons weten zodat we kunnen kijken of het ertussen zit. We spreken vervolgens samen af om het voorwerp terug te bezorgen.
Na het kamp selecteren de kamp- en hoofdleiding de mooiste plaatjes om met jullie te delen. Dat gebeurt grondig en op basis van de toestemming die jij bij de inschrijving van het kamp hebt gegeven. Er wordt van elk kamp één openbaar en één beveiligd fotoalbum gemaakt op onze website. We doen ons best om de albums zo snel mogelijk online te plaatsen, maar geven toe dat dit enkele weken kan duren. Hou zeker onze website en Facebookpagina in de gaten voor meer updates.
Een deelnemer kan ingeschreven worden voor één kamp per schoolvakantie. Je kan een deelnemer dus niet inschrijven voor twee zomerkampen, maar wel bijvoorbeeld voor één kamp in de zomer- en één kamp in de herfstvakantie.
Het aantal plaatsen per kamp is beperkt per inschrijver (ouder, dienst, ...). Elke inschrijver kan maximaal 3 deelnemers inschrijven voor een kamp. Voor de buitenlandse en kleinere kampen (Camper à l'étranger, Travel o' clock en Bootkamp) is dat slechts 1 plaats. Deze regel werkt leefgroepoverschrijdend in het geval van diensten.